Newer
Older
import pygame
def alusta():
""" Alustaa pygame ikkunan ja palauttaa näyttöolion """
pygame.init()
naytto = pygame.display.set_mode((640, 480))
return naytto
def piirra_pallo(naytto, x: int, y: int):
""" Piirtää ruudulle pallon annettuihin koordinaatteihin """
# Parametrit: näyttöolio, väri (r,g,b), x- ja y-koordinaatit
# tuplena, koko x-suunnassa, koko y-suunnassa
pygame.draw.circle(naytto, (255,0,0), (x, y), 40, 40)
naytto = alusta()
naytto.fill((0,0,0))
piirra_pallo(naytto, 320, 200)
# tämä piirtää ruuduun uudestaan muutosten jälkeen
pygame.display.flip()
# Pygamen pääsilmukka, jossa odotetaan ikkunan sulkeutumista
while True:
for tapahtuma in pygame.event.get():
if tapahtuma.type == pygame.QUIT:
exit()