Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 1ab9c819 authored by Jesse Vuorio's avatar Jesse Vuorio
Browse files

Lisätty EndScreen, paranneltu grafiikkaa

parent 301169d0
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
Pipeline #39817 passed
package fi.utu.tech.peli;
import java.awt.Color;
import java.awt.Font;
import java.awt.Graphics;
import java.awt.event.MouseAdapter;
import java.util.Random;
public class EndScreen extends MouseAdapter{
private Peli peli;
private Hallinta hallinta;
private HUD hud;
private Random r = new Random();
public EndScreen(Peli peli, Hallinta hallinta, HUD hud) {
this.peli = peli;
this.hallinta = hallinta;
this.hud = hud;
}
public void tick() {
}
public void render(Graphics g) {
Font otsikko = new Font("russellsquare", 2, 80);
Font normiTeksti = new Font("arial", 1, 30);
g.setFont(otsikko);
g.setColor(Color.red);
g.drawString("Voitit pelin!", 106, 80);
g.setFont(normiTeksti);
g.setColor(Color.black);
g.drawString("ESC - lopeta peli", 202, Peli.KORKEUS-30);
g.drawRect(170, 190, 300, 100);
g.fillRect(170, 190, 300, 100);
g.setColor(Color.white);
g.drawString("Uudestaan?", 235, 251);
}
}
......@@ -14,17 +14,18 @@ public class HUD {
}
public void render(Graphics g) {
//palkin piirtminen
//palkin piirtäminen
g.setColor(Color.gray);
g.fillRect(15,15,200,32);
//el�m�n piirtminen
//elämän piirtäminen
g.setColor(Color.green);
g.fillRect(15,15,HEALTH*2,32);
//palkin reunan piirtminen
g.setColor(Color.white);
//palkin reunan piirtäminen
g.setColor(Color.black);
g.drawRect(15,15,200,32);
//tason piirt�minen
g.drawString("level: "+ level, 10, 64);
//tason piirtäminen
g.setColor(Color.black);
g.drawString("level: "+ level, 15, 64);
}
......
......@@ -13,7 +13,7 @@ public class Ikkuna extends Canvas{
private static final long serialVersionUID = -6747209306264248069L;
public Ikkuna(int leveys, int korkeus, String otsikko, Peli peli) {
// luodaan uusi olio JFrame-luokasta, joka kuvastaa Ikkunaa nytll
//luodaan uusi olio JFrame-luokasta, joka kuvastaa Ikkunaa näytöllä
JFrame frame = new JFrame(otsikko);
//Ikkunan koon vaihtoehdot ja rajat
......@@ -26,12 +26,12 @@ public class Ikkuna extends Canvas{
//Ikkunan asetukset
frame.setResizable(false);
frame.setLocationRelativeTo(null); //Ikkuna n�yt�n keskelle
frame.setVisible(true);
//lis�t��n peli ikkunaan
//lisätään peli ikkunaan
frame.add(peli);
frame.pack();
frame.setLocationRelativeTo(null); //Ikkuna näytön keskelle, pitää kutsua frame.pack() jälkeen toimiakseen
peli.start();
......
......@@ -7,7 +7,7 @@ import java.awt.event.MouseAdapter;
import java.awt.event.MouseEvent;
import java.util.Random;
//perit��n Mouseadapter- luokka hiiren kytt�� varten
//peritään Mouseadapter- luokka hiiren käyttöä varten
public class Menu extends MouseAdapter{
private Peli peli;
......@@ -21,13 +21,15 @@ public class Menu extends MouseAdapter{
this.hud = hud;
}
public void mousePressed(MouseEvent e) {
public void mouseClicked(MouseEvent e) {
//Toimii sekä menussa että endscreenissä, ei tarvitse laittaa EndScreen-luokkaan uudestaan
if (peli.gameState == TILA.Menu || peli.gameState == TILA.EndScreen) {
//Peli alkaa, kun hiirtä klikataan piirretyn napin sisällä
if ((e.getX() >= 170 && e.getX() <= 470)
&& (e.getY() >= 190 && e.getY() <= 290)) {
peli.gameState = TILA.Peli;
}
public void mouseRelease(MouseEvent e) {
}
}
public void tick() {
......@@ -35,13 +37,21 @@ public class Menu extends MouseAdapter{
}
public void render(Graphics g) {
Font fnt = new Font("arial", 1, 50);
Font otsikko = new Font("russellsquare", 2, 80);
Font normiTeksti = new Font("arial", 1, 20);
g.setFont(fnt);
g.setColor(Color.black);
g.drawString("Aika vaikea peli", 120, 70);
g.setFont(otsikko);
g.setColor(Color.red);
g.drawString("Aika vaikea peli", 20, 80);
g.setFont(normiTeksti);
g.setColor(Color.black);
g.drawRect(160, 100, 300, 100);
g.drawString("Varo kaikkea punaista, yritä selvitä maaliin!", 115, 120);
g.drawString("WASD - Liikkuminen, ESC - lopeta peli", 140, Peli.KORKEUS-30);
g.drawRect(170, 190, 300, 100);
g.fillRect(170, 190, 300, 100);
g.setColor(Color.white);
g.drawString("ALOITA PELI", 260, 251);
}
}
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Please register or to comment