Skip to content

Yatzysimple

import random

def tallennus(): with open("pelitulokset.txt", "a") as tiedosto: tiedosto.write("\n") tiedosto.write(str(tuloslista1)+str(tuloslista2))

#def lataus(): #vastaus = input("Haluatko ladata aiemman pelitilanteen? (k/e) ") #if vastaus == "k":
#with open("pelitulokset.txt", "r") as tiedosto2: #for rivi in tiedosto:

#else: 

def tarkista_ja_lisaa(): if kierros % 2 == 0: #tästä funktio ku kahest sama

    if haluttutulos not in tuloslista1:
        numero_käy=True
        tuloslista1.append(haluttutulos) 
    
    else: 
        print("Olet jo heittänyt nämä numerot.")
        print("Heitit numerot", end=' ')
        for numero in tuloslista1: 
            print(str(numero)+ ' ', end=' ')
        print()
    
    for n in noppa:
        if n==haluttutulos:
            tulos1+=n
    print("Tuloksesi on "+ str(tulos1))   
    tallennus()
else: 
    if haluttutulos not in tuloslista2:
        numero_käy=True
        tuloslista2.append(haluttutulos) 

    else: 
        print("Olet jo heittänyt nämä numerot.")
        print("Heitit numerot", end=' ')
        for numero in tuloslista2: 
            print(str(numero)+ ' ', end=' ')
        print()

    for n in noppa:
        if n==haluttutulos:
            tulos2+=n

    print("Tuloksesi on "+ str(tulos2))   
    tallennus()

def jatka_vuoroa(): heittonumero = 1 while heittonumero < 3: uusiheitto=input("Minkä nopan haluat heittää uudestaan esim. (1 3 4)? ") if uusiheitto == "": break uusiheitto=uusiheitto.split() for index, ch in enumerate(uusiheitto): uusiheitto[index]= int(ch)-1

    for index in uusiheitto: 
        noppa[index]=random.randint(1,6)
    
    nopanheitto(noppa)
    heittonumero += 1  

?

def nopanheitto(noppa): print('Heitit ', end='') for n in noppa: print(str(n)+' ', end=' ') print("\n")

tulos1=0 tulos2=0 tuloslista1=[] tuloslista2=[] pelaaja1 = input("Anna pelaaja1: ") pelaaja2 = input("Anna pelaaja2: ") poytakirja={pelaaja1: (tuloslista1, tulos1), pelaaja2: (tuloslista2, tulos2)} kierros = 0

peli_päättyy = False while not peli_päättyy: if kierros % 2 == 0: print(pelaaja1+"n", "heittovuoro.") else: print(pelaaja2+"n", "heittovuoro.") noppa=[] for n in range(5): noppa.append(random.randint(1,6))

nopanheitto(noppa)

jatka_vuoroa()



numero_käy=False
while not numero_käy:
    haluttutulos=int(input("Mitä haluat tulokseksi?"))

    if haluttutulos == "": 
        pass
    #jos tekee jotenki et tyhjä on et mitään ei lisätä tuloslistaan 

    if kierros % 2 == 0: #tästä funktio ku kahest sama 

        if haluttutulos not in tuloslista1:
            numero_käy=True
            tuloslista1.append(haluttutulos) 
        
        else: 
            print("Olet jo heittänyt nämä numerot.")
            print("Heitit numerot", end=' ')
            for numero in tuloslista1: 
                print(str(numero)+ ' ', end=' ')
            print()
        
        for n in noppa:
            if n==haluttutulos:
                tulos1+=n
        print("Tuloksesi on "+ str(tulos1))   
        tallennus()
        
       


    else: 

        if haluttutulos not in tuloslista2:
            numero_käy=True
            tuloslista2.append(haluttutulos) 

        else: 
            print("Olet jo heittänyt nämä numerot.")
            print("Heitit numerot", end=' ')
            for numero in tuloslista2: 
                print(str(numero)+ ' ', end=' ')
            print()

        for n in noppa:
            if n==haluttutulos:
                tulos2+=n

        print("Tuloksesi on "+ str(tulos2))   
        tallennus()
kierros += 1
if len(tuloslista1)+len(tuloslista2)==12:
    peli_päättyy=True
    print("Peli on päättynyt.")
    tallennus()

#lisätään pelitilanteen tallennus joka kierroksen loopuun? ja lataus mahdollisuus alkuun?? #lataus: avataan tallennettu tiedosto ja jotain mystist

Merge request reports