From ac9bc8f3c1624e6c0bd2f0f894435cd8818063d9 Mon Sep 17 00:00:00 2001
From: Juuso Rytilahti <rytilahti.juuso@gmail.com>
Date: Wed, 20 Sep 2023 10:53:18 +0300
Subject: [PATCH] Added some clarifications

---
 debug/Readme.txt            |  6 ++-
 debug/chunk0_translation.md | 98 +------------------------------------
 2 files changed, 6 insertions(+), 98 deletions(-)

diff --git a/debug/Readme.txt b/debug/Readme.txt
index 080cc9a..64baeb3 100644
--- a/debug/Readme.txt
+++ b/debug/Readme.txt
@@ -1 +1,5 @@
-These are all chunks broken and their translations.
\ No newline at end of file
+The output is broken down into chunks and as the translation process progressess the
+chunks are written here with the naming scheme chunk<index>original.md and
+ chunk<index>_translation.md. This is done for debug purposes.
+
+ NOTE: Once the script execution has ended, output.md includes the whole, final version of the translation!.
\ No newline at end of file
diff --git a/debug/chunk0_translation.md b/debug/chunk0_translation.md
index a818a59..2e26dda 100644
--- a/debug/chunk0_translation.md
+++ b/debug/chunk0_translation.md
@@ -1,97 +1 @@
-# Enum-klasser
-Förra veckan såg vi några exempel på att lagra konstanta värden som statiska variabler i en klass. I äldre versioner av Java var det faktiskt vanligt att använda statiska variabler på detta sätt:
-```java 
-class Färg {
-    public static final int SPADER = 1;
-    public static final int HJÄRTER = 2;
-    public static final int KLÖVER = 3;
-    public static final int RUTER = 4;
-}
- ```
-
-Nu kan spelkortsklassen se ut så här
-```java 
-class Spelkort {
-    private int färg;
-    private int nummer;
-    
-    public Spelkort(int färg, int nummer) {
-        this.färg = färg;
-        this.nummer = nummer;
-    }
-
-    public int getFärg() {
-        return färg;
-    }
-
-    public int getNummer() {
-        return nummer;
-    } 
-}
- ```
-...och ett nytt spelkort kan skapas så här:
-```java 
-public static void main(String[] args) {
-   Spelkort spader_sju = new Spelkort(Färg.SPADER, 7);
-}
- ```
-
-Metoden har dock ett klart brist: konstanta numeriska värden associeras inte automatiskt med sina betydelser. Även om vi skulle ha kommit överens om att det numeriska värdet 1 motsvarar spader i en kortlek, returnerar det att begära färgen alltid bara ett heltal:
-```java 
-public static void main(String[] args) {
-   Spelkort spader_sju = new Spelkort(Färg.SPADER, 7);
-   System.out.println("Kortets färg: " + spader_sju.getFärg());
-   System.out.println("Kortets nummer: " + spader_sju.getNummer());
-}
- ```
-Programmet skriver ut:
-```java 
-Kortets färg: 1
-Kortets nummer: 7
- ```
-
-En bättre lösning är att använda enum-klassen som introducerades i Java-version fem.
-## Vad är en enum-klass?
-Syftet med enum-klassen är att definiera en uppsättning värden. Ett typiskt exempel skulle vara kortlekens färger, väderstreck eller Hogwarts hus.
-Klassen definieras med nyckelordet enum. I dess enklaste form räcker det att vi skriver de värden som ingår i uppsättningen inom klassdefinitionen, separerade med kommatecken:
-```java 
-enum Färg {
-    SPADER, HJÄRTER, KLÖVER, RUTER
-}
- ```
-
-Nu kan vi ändra definitionen av spelkortsklassen så att färgen är av typen Färg, inte ett heltal. Detta begränsar också de möjliga värdena: kortets färg kan inte vara något annat än något av de fyra som definieras i enum-klassen Färg.
-```java 
-class Spelkort {
-    private Färg färg;
-    private int nummer;
-    
-    public Spelkort(Färg färg, int nummer) {
-        this.färg = färg;
-        this.nummer = nummer;
-    }
-
-    public Färg getFärg() {
-        return färg;
-    }
-
-    public int getNummer() {
-        return nummer;
-    } 
-}
- ```
-
-Detta visas nu både när kortet skapas och när kortets färg skrivs ut:
-```java 
-public static void main(String[] args) {
-   Spelkort spader_sju = new Spelkort(Färg.SPADER, 7);
-   System.out.println("Kortets färg: " + spader_sju.getFärg());
-   System.out.println("Kortets nummer: " + spader_sju.getNummer());
-}
- ```
-Nu skriver programmet ut:
-```java 
-Kortets färg: SPADER
-Kortets nummer: 7
- ```
-## Användning av enum-värden
\ No newline at end of file
+The translation of the first chunk appears here!
\ No newline at end of file
-- 
GitLab