diff --git a/harjoituspeli/peli.py b/harjoituspeli/peli.py
index 4c03551027d433aeba5177d9c86216f51489d673..d0b08a5b4979e5f7ff935c86100418cdbb6bc4fe 100644
--- a/harjoituspeli/peli.py
+++ b/harjoituspeli/peli.py
@@ -49,6 +49,64 @@ taso = tasot[0]
 laatikot = []
 
 fontti = pygame.font.SysFont("Arial", 20, False, False)
+
+
+class Nappi:
+    """Luodaan Nappi-luokka"""
+    def __init__(self, teksti, sijainti):
+        self.text = teksti
+        self.pos=sijainti
+        self.nappi = pygame.rect.Rect((self.pos[0], self.pos[1], 260, 40))
+    
+    #Annetaan napeille piirto ohjeet
+    def draw(self):
+        pygame.draw.rect(naytto, 'light gray', self.nappi, 0, 5)
+        pygame.draw.rect(naytto, 'dark gray', [self.pos[0], self.pos[1], 260, 40], 5, 5)
+        text2 = fontti.render(self.text, True, 'black')
+        naytto.blit(text2, (self.pos[0] + 15, self.pos[1] + 7))
+    #Tarkistetaan, että nappia on painettu oikeassa kohdassa
+    def tarkista_painallus(self):
+        if self.nappi.collidepoint(pygame.mouse.get_pos()) and pygame.mouse.get_pressed()[0]:
+            return True
+        else:
+            return False
+
+def piirra_menu():
+    """Piirretään menun napit
+    ja ohjataan niiden painamisesta syntvät kommenot"""
+    komento = -1
+    pygame.draw.rect(naytto, VALKOINEN, [100, 100, 300, 300])
+    pygame.draw.rect(naytto, VIHREA, [100, 100, 300, 300], 5)
+    pygame.draw.rect(naytto, MUSTA, [120, 120, 260, 40], 0, 5)
+    pygame.draw.rect(naytto, VALKOINEN, [120, 120, 260, 40], 5, 5)
+    txt = fontti.render("Menu", True, VALKOINEN)
+    naytto.blit(txt, (135, 127))
+    menu = Nappi('Exit Menu', (120, 350))
+    menu.draw()
+    nappi1 = Nappi("Aloita alusta", (120, 180))
+    nappi1.draw()
+    nappi2 = Nappi("Tallenna", (120, 240))
+    nappi2.draw()
+    nappi3 = Nappi("Quit Game", (120, 300))
+    nappi3.draw()
+    if menu.tarkista_painallus():
+        komento = 0
+    elif nappi1.tarkista_painallus():
+        komento = 1
+    elif nappi2.tarkista_painallus():
+        komento = 2
+    elif nappi3.tarkista_painallus():
+        komento = 3
+    return komento
+
+
+def piirra_menunappi():
+    menu_btn = Nappi('Open Menu', (230, 450))
+    menu_btn.draw()
+    menu = menu_btn.tarkista_painallus()
+    return menu
+
+
 def piirra_tekstia(teksti: str, väri: tuple, x: int, y: int):
     """funktiota kutsumalla voidaan kirjoittaa näytölle tekstiä"""
     kuva = fontti.render(teksti, True, väri)
@@ -180,6 +238,8 @@ def aloita_alusta():
 if lataa():
     lataa()
 
+komento = -1
+hiiri_alas=False
 # pelisilmukka
 while True:
     for tapahtuma in pygame.event.get():
@@ -187,6 +247,8 @@ while True:
             #tallennetaan pelin tila ennen poistumista
             tallenna()
             exit()
+        elif tapahtuma.type == pygame.MOUSEBUTTONDOWN:
+            hiiri_alas= True
 
     # taustaväri
     naytto.fill(MUSTA)
@@ -200,6 +262,30 @@ while True:
 
     liike()
 
+    piirra_menunappi
+
+        if hiiri_alas:
+        komento = piirra_menu()
+    
+        if komento == 0:
+            print("Exit Menu clicked")
+            hiiri_alas=False
+            komento = -1
+
+        elif komento == 1:
+            aloita_alusta()
+            hiiri_alas=False
+            komento = -1
+
+        elif komento == 2:
+            tallenna()
+            hiiri_alas=False
+            komento = -1
+
+        elif komento == 3:
+            pygame.quit()
+            exit()
+
     naytto.blit(pelaaja_hahmo, (hahmo_x, hahmo_y))
 
     pygame.display.flip()