diff --git a/src/main/java/matopeli/Board.java b/src/main/java/matopeli/Board.java
index 6bd54a58cdc43d647d9ee8a87c94daa671b16bcc..43fc1789ddf49f0fe3b1a47fbeca8f01d2cd705c 100644
--- a/src/main/java/matopeli/Board.java
+++ b/src/main/java/matopeli/Board.java
@@ -410,6 +410,9 @@ public class Board implements Cloneable {
 			return true;
 		}
 		
+		/**
+		 * juuri ennen kuin kutsuimme tätä metodia movesnake, madon pää oli positiossa. tämä positio tallennetaan nyt muuttujiin currentX ja currentY, minkä jälkeen tallennetaan muuttujiin newX ja newY madon pään paikka liikahduksen jälkeen
+		 */
 		int currentX = snake.peekLast()[0];
 		int currentY = snake.peekLast()[1];
 		int newX = currentX;
@@ -432,6 +435,9 @@ public class Board implements Cloneable {
 				return true;
 		}
 		
+		/**
+		 * tallennetaan muuttujiin madon paikka ottamatta huomioon teleportaatiota, koska tämä auttaa madon ulkomuodon generoinnissa 
+		 */
 		int unteleportedX = newX;
 		int unteleportedY = newY;
 		//tarkistetaan osuuko mato seinään, silloin joko kuollaan tai teleportataan toiselle puolelle
@@ -466,7 +472,7 @@ public class Board implements Cloneable {
 		
 		//muuten, tää menee rikki kun kenttä on 3 tai 4 kertaa n, mut oletetaan että lauta on ainakin 5 kertaa 5, 4 kertaa n ei oo ees hauska, joo, vältytään lisätöiltä. no, kyllä tätä voi käyttää pienemmälläkin laudalla, mutta sitten se vain näyttää rumalta ja kierolta, mutta se ei kuitenkaan riko itse peliä 
 		//pitää päivittää madon vanha pää sen ruumiiksi
-		//aluksi asetetaan madon häntä suoraksi ja sen jälkeen korjataan jos sitä tarvitaan
+		//aluksi asetetaan madon häntä suoraksi ja sen jälkeen mutkistetaan jos sitä tarvitaan
 		if (newX != currentX) {
 			matrix[currentX][currentY] = '─';
 		}
@@ -479,7 +485,7 @@ public class Board implements Cloneable {
 			int previousX = snake.get(snake.size()-2)[0];
 			int previousY = snake.get(snake.size()-2)[1];
 			//pitää ottaa huomioon teleportaation vaikutus hännän suuntaan.
-			//tämän koodin tein trialin ja errorin kautta
+			//tämän koodin tein trialin ja errorin kautta, jos se toimii, se toimii
 			int directionX = 0;
 			int directionY = 0;
 			if (currentX-previousX == -1 || currentX-previousX == (width-4)+1) {